Omdat een belangrijk deel van het runnen van een webshop veilige, snelle en goed op te volgen verzendingen zijn werken we sinds enkele weken met een nòg meer geoptimaliseerd systeem van opvolging en afhandeling van verzendingen voor pakjes in binnen- én buitenland.
Om extra transparant te zijn naar onze klanten sommen we graag op hoe we te werk gaan, en waar verbeteringen zijn gemaakt:
- Van zodra een bestelling intern de status “in behandeling” krijgt schieten we in actie in het magazijn. Voor afhalingen in ons kantoor te Edegem is dat makkelijk: elke bestelling gaat meteen in de juiste status. Voor verzendingen wil dit zeggen dat de betaling is geverifieerd: ofwel meteen na betaling met bankkaart ofwel na ontvangst van de overschrijving.
- Pakketje wordt gemaakt, en er wordt meteen en via een automatische koppeling een label aangemaakt voor pakketjes die binnen de maximumgroottes en gewichten van BPost vallen.
- Zo nee wordt er een GLS-label aangemaakt òf een transporteur gecontacteerd.
- Ons systeem krijgt dan via onze verzendpartner een trackingcode die wordt verzonden via e-mail naar de klant. Die krijgt zo meteen een track & trace link die hij kan gaan opvolgen. Ook wij kunnen deze pakketjes makkelijk opvolgen en zo vragen van klanten efficiënt gaan beantwoorden.
- Na ontvangst van pakket door de klant krijgen we meteen een “green light” van onze verzendpartner en is het order voor ons helemaal afgerond.
De grootste verandering die recent werd doorgevoerd is de automatisering van het aanmaken van de labels, én de keuze om ook naar Nederland pakketjes met BPost te verzenden. Iets duurder voor ons, maar beter qua service voor de eindklant.